|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες
|
Από το Λατινικό 'Augusta' και σημαίνει "σεβαστή". Ο Ρωμαϊκός τίτλος Αυγούστα εκφράζεται στα Ελληνικά σαν 'Σεβάσμια' ή Σεβαστή. |
|
|
|
Δεν βρήκαμε άλλες πληροφορίες
|
Αντίζηλη, προέρχεται από την λατινική λέξη aemilia > aemulus, που σημαίνει ζηλιάρα και ανταγωνίστρια. |
|
|
|
Ιρλανδός ιερομόναχος, ο οποίος ταξίδεψε στην Ρώμη και μετέπειτα προσπάθησε να ευαγγελίσει παγανιστές. Κοιμήθηκε τον 7ο αιώνα μετά από πολλές κακουχίες που πέρασε από τα ταξίδια του.
|
|
|
Ο Μήλης (ή Μήλος ή Μαλλός) ο υμνωδός απεβίωσε ειρηνικά
|
Από το γνωστό καρποφόρο δέντρο τη μηλιά. |
|
|
|
Δεν υπάρχει αγία με τέτοιο όνομα, πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από το λατινικό Adrianus< Adria (λιμάνι της Ιταλίας) και σχετίζεται με το adur (νερό). |
|
8 Μαΐου > Ανάδυση θαυματουργικής κόνεως (σκόνης) από τον τάφο του Ευαγγελιστού, μέσω της θαυματουργικής επενέργειας του Αγίου Πνεύματος, που οι ντόπιοι την αποκαλούσαν «επίγειο μάνα».
|
|
|
Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης, ο αγαπημένος μαθητής του Κυρίου, «ὁ ἐπιπεσῶν ἐπὶ τὸ στῆθος τοῦ Ἰησοῦ», είναι εκείνος που έγραψε το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον, αλλά και τις τρεις Καθολικές Επιστολές, που φέρουν το όνομά του.
Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης, αφού, ύστερα από θείο φωτισμό, προέβλεψε ότι επρόκειτο να μεταστεί από την παρούσα ζωή στην αιώνια και ατελεύτητη, παρέλαβε τους μαθητές του και βγήκε έξω από την Έφεσο. Εκεί σε ένα σημείο υπέδειξε να ανοιγεί τάφος. Μόλις έγινε αυτό, μπήκε μέσα ζωντανός και κοιμήθηκε με ειρήνη. Ο τάφος αυτός εφεξής έγινε πηγή ιαμάτων.
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε, την φράση που συνεχώς έλεγε στους μαθητές του ο Απόστολος Ιωάννης: «Τεκνια, αγαπατε αλληλους», που σημαίνει, παιδιά μου, να αγαπάτε ο ένας τον άλλο. Και όταν οι μαθητές του ρώτησαν γιατί συνεχώς τους λέει την ίδια φράση, αυτός απάντησε «διότι είναι εντολή του Κυρίου, και όταν αυτό μόνο γίνεται, αρκεί».
|
Από το Θεός και το λόγος και σημαίνει αυτός που μιλά για το Θεό |
|
|
|
Δεν υπάρχει αγία με αυτό το όνομα. Παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό.
|
Από το άρρην/άρσην και σημαίνει 'αρσενική' |
|
|
|
Δεν υπάρχει αγία με τέτοιο όνομα. Πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από το Θεός και λόγος και σημαίνει "αυτή που μιλά για το Θεό". |
|
|
|
Ανάμνηση θαύματος της Παναγίας, κατά την ορθόδοξη εκκλησία, που έγινε περίπου το 1530 μ.Χ. στο χωριό Κασσιόπη (δεν διευκρινίζεται αν είναι της Κέρκυρας ή του Πόντου) και αφορούσε την θεραπεία των οφθαλμών κάποιου νεαρού ονομαζόμενου Στεφάνου, που είχε τιμωρηθεί άδικα με τύφλωση.
|
Από το ρήμα καίνυμι που σημαίνει υπερέχω και το οψ=φωνή |
|
|
|
Δεν υπάρχει αγία με αυτό το όνομα. Πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό.
|
Από το γνωστό καρποφόρο δέντρο τη μηλιά. |
|
8 Μαΐου > Όσιοι Ζωσιμάς και Ανδριανός
|
|
|
Οι Όσιοι Ζωσιμάς και Ανδριανός του Βολοκολάμκ, ιδρυτές της μονής του Σέστριν στις εκβολές του ποταμού Σέστρα, έζησαν κατά τον 15ο και 16ο αιώνα μ.Χ. Κοιμήθηκαν με ειρήνη.
|
Από το λατινικό Adrianus< Adria (λιμάνι της Ιταλίας) και σχετίζεται με το adur (νερό). |
|
|
|
Ο Όσιος Αρσένιος ο Μέγας γεννήθηκε στη Ρώμη, στην Εκκλησία της οποίας ήταν διάκονος, από γονείς πλούσιους και ευσεβείς και έζησε κατά τους χρόνους του αυτοκράτορος Θεοδοσίου του Μεγάλου (379 - 395 μ.Χ.). Διακρινόταν για τη σοφία, το άμεμπτο ήθος και τις ποικίλες αρετές του.
Αξιοσημείωτα είναι τα τρία αποφθέγματα που μας άφησε.
Πρώτον η υπενθύμιση, που συνήθιζε να κάνει στον εαυτό του να μην ξεχάσει ποτέ το λόγο για τον οποίο ζούσε και για τον οποίο πήγε στην έρημο. Και ο λόγος αυτός δεν είναι άλλος από τη θέωση, που είναι κι ο σκοπός της ζωής όλων των Χριστιανών.
Δεύτερον, θεωρούσε τον εαυτό του πολύ αμαρτωλό, αισθανόταν ότι δεν έχει κάνει κανένα καλό στη ζωή του και παρακαλούσε τον Θεό να μην τον εγκαταλείψει, αλλά να τον αξιώσει να βάλει αρχή μετανοίας.
Τρίτον, η συμβουλή ότι όλη την σπουδή μας πρέπει να έχουμε στο να γίνεται η εσωτερική εργασία της ιεράς προσευχής και νίψεως καθαρά και μόνο για τον Θεό, διότι αν αυτή ενεργείται καθαρά, θα νικήσουμε τα εξωτερικά πάθη του σώματος.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'άρρην/άρσην' και σημαίνει αρσενικός. |
|
-
|
Αγιος Αθανασιος Ο Μεγας, Πατριαρχης Αλεξανδρειας |
|
Γόνος φτωχής οικογένειας, έχοντας τη στοιχειώδη μόρφωση εκμεταλευόμενος του πνευματικούς καρπούς που τον προίκισε ο Θεός, έφτασε σε ψηλό σημείο μορφώσεως και αγωγής. Είναι γνωστός όσον αφορά την Α' Οικουμενική Σύνοδο 325 μ.Χ. και την καταδίκη της διδασκαλίας του Αρείου, ότι δηλαδή ο Χριστός είναι κατ' υιοθεσία Γιός του Πατρός, ένας άνθρωπος, κτίσμα που λόγω ηθικής προκοπής πήρε το χρίσμα. Ο Αθανάσιος, υποστήριξε ότι αν ο Χριστός είναι μόνο άνθρωπος, τότε η ανθρώπινη θέωση δεν είναι εφικτή, εφόσον δεν έχουμε μέσο ένωσης Θεού και ανθρώπου, άκτιστου με κτιστό. Έτσι εύλογα παρουσίασε το σχήμα των ενεργειών της φωτιάς και του μετάλου, ότι η φωτιά όντας η θεία φύση, δίνει την ενέργεια της στο μέταλλο, ωστόσο το μέταλλο, η ανθρώπινη φύση, δεν χάνει την φυσική του δομή. Έτσι ήσαν οι δύο φύσεις στο Χριστό, τέλειες, αδιαίρετες.
Διετέλεσε Πατριάρχης Αλεξανδρείας και σφοδρός πολέμιος του αρειανισμού μέχρι και το θάνατο του.
Ο Μέγας Αθανάσιος ήταν επίσης ένας από τους πιο σφοδρούς πολέμιους της Ελλάδας, του Ελληνικού πολιτισμού και κάθε τι του Ελληνικού. Το πρώτο συγγραφικό του έργο τιτλοφορήθηκε 'Κατά Ελλήνων'.
|
Από το α (στερητικό) και το θάνατος και σημαίνει "ο αθάνατος". |
|
8 Μαΐου (2024 - Κινητή Εορτή) > Κινητή Εορτή - Όσιοι Απόστολος και Θεοχάρης οι αυτάδελφοι - Γιορτάζει την Τετάρτη της διακαινησίμου εβδομάδας. Η Διακαινήσιμος εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή του Πάσχα και λήγει την αμέσως επόμενη Κυριακή του Θωμά. Κάθε ημέρα της χαρακτηρίζεται σαν Δευτέρα της Διακαινησίμου, Τρίτη της Διακαινησίμου κοκ. Ήταν η εβδομάδα γιορτής των νεοβαπτισθέντων και νεοφώτιστων οι οποίοι έφεραν καθ΄ όλη την διάρκεια της λευκά ενδύματα.
|
|
|
Δυο αδέλφια από την Άρτα, που παρόλο που δεν έγιναν μοναχοί ή ιερωμένοι, έζησαν χριστιανικό βίο και τιμήθηκαν από τους συμπολίτες τους, την εκκλησία και το έθνος σαν άγιοι.
|
8 Μαΐου (2024 - Κινητή Εορτή) > Κινητή Εορτή - Όσιοι Απόστολος και Θεοχάρης οι αυτάδελφοι - Γιορτάζει την Τετάρτη της διακαινησίμου εβδομάδας. Η Διακαινήσιμος εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή του Πάσχα και λήγει την αμέσως επόμενη Κυριακή του Θωμά. Κάθε ημέρα της χαρακτηρίζεται σαν Δευτέρα της Διακαινησίμου, Τρίτη της Διακαινησίμου κοκ. Ήταν η εβδομάδα γιορτής των νεοβαπτισθέντων και νεοφώτιστων οι οποίοι έφεραν καθ΄ όλη την διάρκεια της λευκά ενδύματα.
|
|
|
Οι Όσιοι Θεοχάρης και Απόστολος κατάγονταν από την Άρτα και έζησαν περί τα τέλη του 17ου και τις αρχές του 18ου αιώνα μ.Χ. Ήταν τέκνα του ιερέως Ντούια, ο οποίος τα ανέθρεψε με παιδεία και νουθεσία Κυρίου. Ο Όσιος Θεοχάρης χρημάτισε διδάσκαλος του ιδρυτή της Φιλικής Εταιρείας Νικολάου Σκουφά, από την Άρτα. Και οι δύο Όσιοι διακρίνοντας για την ευσέβεια, την εγκράτεια και την φιλανθρωπία. Συνεχώς μελετούσαν την Αγία Γραφή και προσεύχονταν. Ο Όσιος Θεοχάρης κοιμήθηκε με ειρήνη το Μεγάλο Σάββατο του έτους 1829 μ.Χ. και προέβλεψε την ώρα της εξόδου του από την παρούσα ζωή. Έδωσε εντολή στον αδελφό του να τον ενταφιάσει στον ιερό ναό των Αγίων Αναργύρων και να μην γίνει ανακομιδή των λειψάνων του. Το άγιο λείψανό του ευωδίαζε, σημείο της αγάπης του Κυρίου προς τον όσιο. Ο Όσιος Απόστολος κοιμήθηκε με ειρήνη το έτος 1846 μ.Χ. Το τίμιο λείψανό του το ενταφίασαν στο κοιμητήριο του ιερού ναού της Αγίας Σοφίας με πολλές τιμές.
Η Εκκλησία τιμά τη μνήμη τους, επίσης, την Κυριακή των Μυροφόρων.
|
Από το Θεός και το χάρις "αυτός που έχει τη χάρη του Θεού". |
|
|
Όσιος Ιωσὴφ ο Γεροντόγιαννης |
|
|
Από το εβραϊκό ρήμα יסף (γιασάπ) που σημαίνει προσθέτω ή αυξάνω και εκφράζει την επιθυμία / προσευχή να προστεθεί ένα μέλος στην οικογένεια, πάντα εννοώντας με ένα γιο. |
|
8 Μαΐου (2024 - Κινητή Εορτή) > Κινητή εορτή - Όσιος Λεόντιος ο εν Βλαχέρνα Αρκαδίας - Γιορτάζει την Τετάρτη της διακαινησίμου εβδομάδας. Η Διακαινήσιμος εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή του Πάσχα και λήγει την αμέσως επόμενη Κυριακή του Θωμά. Κάθε ημέρα της χαρακτηρίζεται σαν Δευτέρα της Διακαινησίμου, Τρίτη της Διακαινησίμου κοκ. Ήταν η εβδομάδα γιορτής των νεοβαπτισθέντων και νεοφώτιστων οι οποίοι έφεραν καθ΄ όλη την διάρκεια της λευκά ενδύματα.
|
|
|
Έζησε πριν το 1770 μ.Χ. (ίσως το διάστημα μεταξύ 1650 - 1750 μ.Χ.). Η καταγωγή του ήταν από το χωριό Στεμνίτσα Γορτυνίας και το επώνυμό του ήταν Πασωμένος. Η μοναχική του κουρά έγινε πιθανότατα σε μία από τις πολλές Μονές που ήκμαζαν την εποχή εκείνη στην περιοχή της Στεμνίτσας.
Άρχισε την ασκητική του πορεία σε μια σπηλιά, στην κορυφή του όρους Καστανιά, σε υψόμετρο 1.200 μέτρων, ακριβώς απέναντι από το χωριό της Βλαχέρνας. Είχε στην κατοχή του εικόνα της Παναγίας που έγραφε «ΜΗΤΕΡΑ ΘΕΟΥ η Βλαχέρνα» την οποία έκρυψε για να μην πέσει στα χέρια των Τούρκων. Από την εικόνα αυτή πήρε το σημερινό του όνομα το χωριό.
|
Από τη λέξη 'λέων', γόνος λιονταριού |
|
8 Μαΐου (2024 - Κινητή Εορτή) > Κινητή εορτή - Τετάρτη της Διακαινησίμου. Η Διακαινήσιμος εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή του Πάσχα και λήγει την αμέσως επόμενη Κυριακή του Θωμά. Κάθε ημέρα της χαρακτηρίζεται σαν Δευτέρα της Διακαινησίμου, Τρίτη της Διακαινησίμου κοκ. Ήταν η εβδομάδα γιορτής των νεοβαπτισθέντων και νεοφώτιστων οι οποίοι έφεραν καθ΄ όλη την διάρκεια της λευκά ενδύματα.
|
|
|
Γεννήθηκε το 1581 μ.Χ. στο Ριζόκαστρο δηλαδή στο Καστελορίζο όπου υπήρχε μετόχι της Ιεράς Μονής του Σινά, οι Άγιοι Απόστολοι. Έγινε μοναχός στο Σινά το 1611 μ.Χ. και κοιμήθηκε το 1631 μ.Χ. επί Αρχιεπισκόπου Ιωάσαφ.
|
Από το νίκη και ανήρ - ανδρός και σημαίνει το νικητή των ανδρών, εννοώντας τον εχθρικό στρατό. |
|
|
|
Ο Όσιος Αρσένιος ο Βαρνακοβίτης γεννήθηκε το πρώτο μισό του 11ου αιώνα μ.Χ., πιθανότατα στο χωριό Καρυά του Νομού Φωκίδας. Είναι ο ιδρυτής της Ιεράς Μονής Παναγίας Βαρνάκοβας στη Δωρίδα της Φωκίδας (1077 μ.Χ.).
Το ασκητήριο του Οσίου Αρσενίου, σώζεται μέχρι σήμερα σε μία δύσβατη αλλά πανέμορφη θέση βορειοδυτικά της Βαρνάκοβας. Έχει διαμορφωθεί σε ναΰδριο για να παραμένει για πάντα τόπος προσευχής.
Ο Όσιος Αρσένιος ο Βαρνακοβίτης εκοιμήθη το 1111 μ.Χ.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'άρρην/άρσην' και σημαίνει αρσενικός. |
|
|
|
Ο Όσιος Κασσιανός έζησε κατά τον 13ο και 14ο αιώνα μ.Χ. και ασκήτεψε, ως έγκλειστος, στη Λαύρα των Σπηλαίων του Κιέβου. Κοιμήθηκε οσίως με ειρήνη.
|
Από το λατινικό 'Cassianus'=του Κάσσιου. Δεν βρήκαμε αντίστοιχο Λατινικό όνομα. Το Κάσιος όμως, αποτελεί ένα από τα προσωνύμια του Δία που προέρχεται από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'κέκασμαι' και σημαίνει τον διαπρεπή. Το δε αρχαίο Ελληνικό 'κάσις' σημαίνει τον αδελφό/ή ή συγγενή. |
|
|
|
Ο Άγιος Ιερομάρτυρας Διονύσιος ήταν Επίσκοπος και μαρτύρησε στη Βιέννη μετά το 193 μ.Χ.
|
Το πρώτο συνθετικό ‘Διο’ του ονόματος του σημαίνει γιος του Δία, το δε δεύτερο ‘νυσος’ προέρχεται από τις Νύμφες τροφούς που τον παράδωσε ο Ερμής για να τον μεγαλώσουν, οι οποίες κατοικούσαν στη Νύσα της Μικράς Ασίας.
Ο Σωκράτης χαριτολογώντας στον Κρατύλο του Πλάτωνα λέει ότι το όνομα σημαίνει αυτόν που δίνει τον οίνο. Και ότι θα μπορούσε να ονομαζόταν και Οιόνους γιατί γεμίζει το μυαλό μας με ‘οίησιν’, δηλαδή φαντασία, στοχασμό, διανόηση και κάμνει πολλούς από τους πίνοντας να νομίζουν ότι έχουν νουν, ενώ δεν έχουν. |
|
8 Μαΐου > Άγιος Ελλάδιος Επίσκοπος Ωξέρρης
|
|
|
Επίσκοπος της πόλεως Ωξέρρης και κοιμήθηκε με ειρήνη το 387 μ.Χ.
|
Από το όνομα της πατρίδας μας Ελλάδα που σημαίνει, χώρα του φωτός. Το όνομα Ελλάς προέρχεται από τη σύνθεση των λέξεων ‘σέλας’ που σημαίνει φως, λάμψη και ‘λας’ που σημαίνει πέτρα, λίθος, άρα Ελλάς είναι ο φωτεινός, λαμπερός λίθος ή βράχος. Δεν είναι τυχαίο που ο φωτεινός γαλανός ουρανός και η ελκυστικά γαλάζια θάλασσα είναι μοναδικά χαρακτηριστικά της Ελλάδας. Εξ άλλου από το λεξικό (Liddell & Scott) έχουμε την ανάλυση της λέξης σε ‘Έλα’ που στα δωρικά σημαίνει ήλιος, αυγή ή κάψιμο και ‘Λας’ που σημαίνει λίθος, πέτρα, βράχος. |
|
8 Μαΐου > Σύναξη της αγίας σκόνης της εκπορευομένης εκ του τάφου του αγίου
|
|
|
Οι Απόστολοι Ιωάννης και Ιάκωβος ήταν γιοι του Ζεβεδαίου και της Σαλώμης, κόρης του Μνήστωρος Ιωσήφ και αδελφής του Ιησού, άρα συγγενείς του. Ο Ιησούς, που ήταν θείος τους και τους ήξερε καλά τους αποκάλεσε γιους της βροντής.
Κατά Μάρκον - Κεφάλαιο 3 - Στίχος 17
"καὶ ᾿Ιάκωβον τὸν τοῦ Ζεβεδαίου καὶ ᾿Ιωάννην τὸν ἀδελφὸν τοῦ ᾿Ιακώβου· καὶ ἐπέθηκεν αὐτοῖς ὀνόματα Βοανεργές, ὅ ἐστιν υἱοὶ βροντῆς·"
Σύμφωνα με την Ορθόδοξο εκκλησία ο Ιωάννης έζησε στην Πάτμο όπου και έγραψε την γνωστή ‘Αποκάλυψη του Ιωάννου’. Πέθανε στο νησί σε βαθιά γεράματα. Τρεις ημέρες μετά αναστήθηκε και μετέστη στην αιώνια ζωή κάτι που είχε συμβεί και με την Παναγία.
Σχετικά με τον θάνατό του Ιωάννη τα πράγματα είναι κάπως μπλεγμένα διότι, όταν σε κάποια στιγμή ο Απόστολος Πέτρος ρώτησε τον Ιησού περί του Ιωάννη «ούτος δε τι;» δηλαδή, αυτός τι θα απογίνει; καλά, εμένα μου είπες τι θα γίνω, αλλά ο Ιωάννης; Ο Ιησούς του απάντησε: «εάν αυτόν θέλω μένειν έως έρχομαι, τι προς σε;» (Ιω. κα’, 22) δηλαδή· «εάν εγώ θέλω να τον κρατήσω ζωντανό μέχρι που θα ξαναέλθω, εσένα τι σε νοιάζει; τι σε ενδιαφέρει; αυτό είναι θέμα δικό μου».
|
Εξελληνισμένο Εβραϊκό όνομα από το (יה) ΄για’, ένα από τα Εβραϊκά ονόματα του Θεού και το (חנן), ‘χανάν = δώρο και σημαίνει δώρο του Θεού. Το αντίστοιχο του στα Ελληνικά είναι το Θεόδωρος. |
|
|
|
| | Φαίνεται ότι στους ναούς μας, η αγιογράφηση των τεσσάρων Ευαγγελιστών γίνεται στις τέσσερις μεγάλες κόγχες που δημιουργούνται στη βάση των τεσσάρων τόξων, επί των οποίων στηρίζεται ο τρούλλος. | Αγιογραφία στο σφαιρικό τρίγωνο του τρούλλου του ναού |
|
|
|
Γιορτές της Παναγίας
|
Θεωρείται ο αρσενικός τύπος του ονόματος Μαρία που είναι το εξελληνισμένο όνομα Marjam που χρησιμοποιήθηκε για να αποδοθεί το Αραμαϊκό όνομα της Παναγίας «Μαργιάμ» που σημαίνει «πικροφέρουσα». Για περισσότερες πληροφορίες πηγαίνετε στο όνομα Μαρία.
Όμως το όνομα αυτό σαν Λατινικό προϋπήρχε της Παναγίας και προέρχεται από το Λατίνο θεό του πολέμου 'Mars' (αντίστοιχος του Θεού Άρη του Ελληνικού Πανθέου) και σημαίνει τον ανδροπρεπή και αποφασιστικό.
Άλλη πιθανή εκδοχή είναι ότι μπορεί να προέρχεται από τη Λατινική λέξη 'mare'=θάλασσα
Η κατάληξη '-ανός' φανερώνει αυτόν που κατάγεται από τον Μάριο.
|
|
|
|
Ο Όσιος Αρσένιος, λάτρης της εργασίας, έζησε κατά τον 14ο αιώνα μ.Χ. Ο Όσιος ασκήτευε στο μοναστήρι των Σπηλαίων του Κιέβου, το οποίο ήταν αφιερωμένο στην Κοίμηση της Παναγίας και διακρινόταν από την αγάπη του για τη σκληρή εργασία. Δεν ξεκουραζόταν καθόλου και προσευχόταν διαρκώς, τρώγοντας μόνο ελάχιστα στην δύση του ηλίου.
Ο Όσιος Αρσένιος κοιμήθηκε με ειρήνη.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'άρρην/άρσην' και σημαίνει αρσενικός. |
|
|
|
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'άρρην/άρσην' και σημαίνει αρσενικός. |
|
|
|
Ο Όσιος Αρσένιος του Νόβγκοροντ, ο διά Χριστόν σαλός, κοιμήθηκε με ειρήνη στις 12 Ιουλίου του 1570 μ.Χ. Ο εορτασμός της μνήμης του στις 8 Μαΐου καθιερώθηκε, λόγω της μετακομιδής των ιερών λειψάνων του το 1785 μ.Χ., και για τους άλλους Αγίους που έφεραν το ίδιο όνομα και οι οποίοι εορτάζονται σήμερα.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'άρρην/άρσην' και σημαίνει αρσενικός. |
|
8 Μαΐου > Όσιοι Ζωσιμάς και Ανδριανός
|
|
|
Οι Όσιοι Ζωσιμάς και Ανδριανός του Βολοκολάμκ, ιδρυτές της μονής του Σέστριν στις εκβολές του ποταμού Σέστρα, έζησαν κατά τον 15ο και 16ο αιώνα μ.Χ. Κοιμήθηκαν με ειρήνη.
|
|
|
|
|