|
|
Για εορταστκή ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από το αγαθός (καλός) και το δώρο και σημαίνει "αυτός που φέρνει καλά δώρα". |
|
7 Μαρτίου > Άγιοι Εφραίμ, Βασιλεύς, Ευγένιος, Αγαθόδωρος, Ελπιδίος, Καπίτων και Αιθέριος
|
|
|
Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Έρμων (300-314 μ.Χ.) απέστειλε στη Χερσώνα τους Επισκόπους Αγαθόδωρο, Ελπίδιο και Ευγένιο ως κήρυκες του Ευαγγελίου και της πίστεως, αλλά φονεύθηκαν από τους άπιστους.
|
Από το αγαθός (καλός) και το δώρο και σημαίνει "αυτός που φέρνει καλά δώρα". |
|
7 Μαρτίου > Άγιοι Εφραίμ, Βασιλεύς, Ευγένιος, Αγαθόδωρος, Ελπιδίος, Καπίτων και Αιθέριος
|
|
|
Στις προσπάθειες της εκκλησίας για εκχριστιανισμό της Χερσώνας στάλθηκε ο Επίσκοπος Αιθέριος, ο οποίος μόλις είδε τον εθνικό λαό εξαγριωμένο, κατέφυγε στον Μέγα Κωνσταντίνο και ζήτησε την απέλαση των ειδωλολατρών από τη Χερσώνα, πράγμα το οποίο έγινε. Αφού δε ο άγιος ανήγειρε εκεί ναό, μετέβη στον βασιλέα, για να τον ευχαριστήσει. Όμως κατά την επιστροφή του τον συνέλαβαν οι αντιφρονούντες και τον έπνιξαν στον ποταμό Δούναβη.
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'αιθήρ'=ουρανός, αέρας και εννοούνται τα ανώτατα στρώματα της ατμόσφαιρας. |
|
|
|
| Οι Άγιοι Αιθέριος, Ελπίδιος και Καπίτων |
|
7 Μαρτίου > Άγιοι Εφραίμ, Βασιλεύς, Ευγένιος, Αγαθόδωρος, Ελπιδίος, Καπίτων και Αιθέριος
|
|
|
Μετά την εξόντωση με διάφορους τρόπους διάφορων αρχιερέων που εστάλησαν για να εκχριστιανίσουν την Χερσώνα, οι Χριστιανοί του τόπου ζήτησαν από τον Μέγα Κωνσταντίνο να τους στείλει έναν άλλο Αρχιερέα και έτσι στάλθηκε σε αυτούς ο Άγιος Καπίτων. Οι ειδωλολάτρες του ζήτησαν να τους κάνει ένα θαύμα ώστε να δουν ποια είναι η αληθινή πίστη. Ο Άγιος Καπίτων τότε, αφού φόρεσε τα αρχιερατικά του άμφια, έκανε το σημείο του Σταυρού και μπήκε μέσα σε μια αναμμένη κάμινο. Αφού έμεινε εκεί για αρκετή ώρα, βγήκε αβλαβής και άφλεκτος. Βλέποντας αυτό το θαύμα οι ειδωλολάτρες, βαπτίστηκαν και αυτοί Χριστιανοί.
|
Από τη Λατινική λέξη 'capito'=κεφάλας, με μεγάλο κεφάλι. Σημαίνει επίσης και το ψάρι κέφαλος. Στα ελληνικά το 'Καπίτων' θα μπορούσε να αποδοθεί με τα ονόματα 'Κέφαλος' ή 'Κεφάλων'.
(Και στα Κυπριακά;....'Κελλετζής') |
|
7 Μαρτίου > Άγιοι Εφραίμ, Βασιλεύς, Ευγένιος, Αγαθόδωρος, Ελπιδίος, Καπίτων και Αιθέριος
|
|
|
Επτά αρχιερείς που μαρτύρησαν, επί βασιλείας του αυτοκράτορα Διοκλητιανού (284-305 μ.Χ.), στην Σκυθία και στην Χερσώνα.
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'ελπίς'=ελπίδα |
|
|
|
Για χριστιανική εορτή πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'αιθήρ'=ουρανός, αέρας και εννοούνται τα ανώτατα στρώματα της ατμόσφαιρας και Αιθέρια=αέρινη |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τη Λατινική λέξη 'capito'=κεφάλας, με μεγάλο κεφάλι. Σημαίνει επίσης και το ψάρι κέφαλος. Στα ελληνικά το 'Καπίτων' θα μπορούσε να αποδοθεί με τα ονόματα 'Κέφαλος' ή 'Κεφάλων' |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
|
Από το αγορά και το κλέος και σημαίνει "αυτός που έχει δόξα στην αγορά". |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'αγαθός' και 'άγω' και σημαίνει αυτόν που έχει αγαθές προθέσεις |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Αναφέρεται με αυτό το όνομα κάποιος Ρόδιος
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'αγαθός' και 'άγω' και σημαίνει αυτόν που έχει αγαθές προθέσεις |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από το αγαστός=αξιοθαύμαστος και φάος=φως και σημαίνει την φωτεινή και αξιοθαύμαστη. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Αγγειογράφος σε Ροδιακά αγγεία.
|
Αγαστοφάνης από το αγαστός=αξιοθαύμαστος και φάος=φως και σημαίνει τον φωτεινό και αξιοθαύμαστο |
|
|
|
Για ονομαστική εορτή πηαγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘άγω’=οδηγώ, κατευθύνω και ‘πόλις’ και σημαίνει την ηγέτιδα της πόλης.
|
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Ρόδιος πρεσβευτής προς Ρωμαίους
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘άγω’=οδηγώ, κατευθύνω και ‘πόλις’ και σημαίνει τον ηγέτη της πόλης.
|
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘άγω’=οδηγώ, κατευθύνω και ‘άμβροτος’=αθάνατος, θεϊκός και σημαίνει αυτήν που οδηγεί στην ένδοξη αθανασία.
|
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
(γύρω στο 200 π.Χ.) Έμπειρος θαλασσινός, ναύαρχος του Ροδιακού στόλου
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘άγω’=οδηγώ, κατευθύνω και ‘άμβροτος’=αθάνατος, θεϊκός και σημαίνει αυτόν που οδηγεί στην ένδοξη αθανασία.
|
|
|
|
Για τεκμαρτή εορταστική ημερομηνία παρακαλώ πηγαίνετε στο αντίστοιοχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘άγω’=οδηγώ, κατευθύνω και ‘ανήρ-ανδρός-ανδρείος’ και σημαίνει την αρχηγό των γενναίων. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Pόδιος αγαλματοποιός.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘άγω’=οδηγώ, κατευθύνω και ‘ανήρ-ανδρός-ανδρείος’ και σημαίνει τον αρχηγό των γενναίων. |
|
|
|
Για ΤΕΗ-Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘αγλών’=αγλαός=λαμπρός και ‘κριτή’= επίλεκτη και σημαίνει τον λαμπρή επίλεκτη. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Κνίδιος ή Ρόδιος
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘αγλών’=αγλαός=λαμπρός και ‘κριτός’= επίλεκτος και σημαίνει τον λαμπρό επίλεκτο. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘αγνός’ και ‘κλέος’ και σημαίνει αυτήν που δοξάστηκε με έντιμο τρόπο. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Ρόδιος ἱστορικός
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘αγνός’ και ‘κλέος’ και σημαίνει αυτήν που δοξάστηκε με έντιμο τρόπο. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από το αγορά και το κλέος και σημαίνει "αυτή που έχει δόξα στην αγορά". |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Pόδιος δραματικός ποιητής.
|
Από το αγορά και το άναξ και σημαίνει "βασιλιάς, κύριος, θεός της αγοράς". |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από το αγορά και το άνασσα και σημαίνει "βασίλισσα της αγοράς". |
|
|
|
Για εορταστική ονομαστική εορτή πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
Μωσαϊκό με μονομάχους στην Πάφο της Κύπρου |
|
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'αντί' και 'αγορά' που χαρακτηρίζει την ικανότητα κάποιου να ανταποκρίνεται. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Ρόδιος επικός ποιητής.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'αντί' και 'αγορά' που χαρακτηρίζει την ικανότητα κάποιου να ανταποκρίνεται. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα άντάω'=συγκρούομαι και σημαίνει αυτήν που της αρέσει να συγκρούεται |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
|
Από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα άντάω'=συγκρούομαι και σημαίνει αυτόν που του αρέσει να συγκρούεται |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘άρειος’ που αποτελούσε θεωνύμιο του θεού Άρη και το ‘μάνιος’-μανία και σημαίνει πολεμικό μένος |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Ρόδιος πολίτης
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘άρειος’ που αποτελούσε θεωνύμιο του θεού Άρη και το ‘μάνιος’-μανία και σημαίνει πολεμικό μένος |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'άριστος' και 'βίος' και σημαίνει αυτόν που ζει την ζωή του με άριστο τρόπο. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Όνομα αρχαίου Ρόδιου πολίτη
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'άριστος' και 'βίος' και σημαίνει αυτόν που ζει την ζωή του με άριστο τρόπο. |
|
|
|
Για τεκμαρή εορταστική ημερομηνία παρακαλώ πηγαίνετε στι αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'άστυ'=πόλις και 'μήδομαι'=φροντίζω, μεριμνώ και σημαίνει αυτήν που φροντίζει την πόλη. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Πολιτικός, σύγχρονος του Ρόδιου ιστορικού και πολιτικού Πολύβιου του 2ου π.Χ. αιώνα.
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις 'άστυ'=πόλις και 'μήδομαι'=φροντίζω, μεριμνώ και σημαίνει αυτόν που φροντίζει την πόλη. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Τα ονόματα Γιάγκος και Γιάγκα μας πληροφορούν οι ορθόδοξοι συναξαριστές ότι αποτελούν υποκοριστικά των ονομάτων Ιωάννης και Ιωάννα.
Μετά από δεύτερες σκέψεις και αρκετό ψάξιμο, που θα συνεχιστεί, φαίνεται να είναι ονόματα πανταχού παρόντα. Δηλαδή υπάρχουν σε όλες τις Σλαβικές γλώσσες, Ευρωπαϊκές και Αφρικανικές και η ερμηνεία τους να εκφράζει χαρά και ευρωστία. Έτσι τείνω να υιοθετήσω σαν συνώνυμα τους στα Ελληνικά τα ονόματα Χαρά και Χάρης. |
|
|
|
|
Τα ονόματα Γιάγκος και Γιάγκα μας πληροφορούν οι ορθόδοξοι συναξαριστές ότι αποτελούν υποκοριστικά των ονομάτων Ιωάννης και Ιωάννα.
Μετά από δεύτερες σκέψεις και αρκετό ψάξιμο, που θα συνεχιστεί, φαίνεται να είναι ονόματα πανταχού παρόντα. Δηλαδή υπάρχουν σε όλες τις Σλαβικές γλώσσες, Ευρωπαϊκές και Αφρικανικές και η ερμηνεία τους να εκφράζει χαρά και ευρωστία. Έτσι τείνω να υιοθετήσω σαν συνώνυμα τους στα Ελληνικά τα ονόματα Χαρά και Χάρης. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘δεος’>'δεινός'=φοβερός και 'κρατώ'=κυριαρχώ και σημαίνει αυτήν που κυριαρχεί με βίαιο ή θαυμαστό τρόπο όπως πχ. τρομερός (καταστροφικός) σεισμός ή τρομερός (υπέροχος) αθλητής. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Αρχαίος Έλληνας, Αρχιτέκτονας, Μηχανικός και Πολεοδόμος που ακολούθησε τον Μέγα Αλέξανδρο και έγινε πασίγνωστος από τα έργα και τις κατασκευές του, όπως τον σχεδιασμό της πόλης της Αλεξάνδρειας, την ανακατασκευή του ναού της Αρτέμιδας της Εφέσου, την κατασκευή του τάφου της Αμφίπολης και πολλών άλλων.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘δεος’>'δεινός'=φοβερός και 'κρατώ'=κυριαρχώ και σημαίνει αυτόν που κυριαρχεί με βίαιο ή θαυμαστό τρόπο όπως πχ. τρομερός (καταστροφικός) σεισμός ή τρομερός (υπέροχος) αθλητής. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
|
Από το επίθετο δίκαιος και το κλέος Και σμαίνει την δόξα του δικαίου. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
|
Από το αρχαίο Ελληνικό ‘δίδωμι’ και σημαίνει αυτήν που δίνει, που παρέχει, την δωρήτρια. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά πρόθεση 'επί' και 'χάρμα'=χαρά και σημαίνει την μνηνίκακη. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Ποιητής και κωμωδιογράφος του 5ου π.Χ. αιώνα που έζησε και εργάστηκε στην Σικελία και στις Συρακούσες αλλά μάλλον είχε γεννηθεί στην Κω.
Τα έργα του ήταν γιομάτα με πολλά αποφθέγματα ένα όμως πολύ, μέχρι σήμερα, πετυχημένο ήταν το ονομαζόμενο Επιχάρμειον 'ἁ δὲ χεὶρ τὰν χεῖρα νίζει’ = ‘το ένα χέρι πλένει τ’ άλλο’ εννοώντας ‘δώσε κάτι και πάρε κάτι’.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά πρόθεση 'επί' και 'χάρμα'=χαρά και σημαίνει τον μνηνίκακο. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Νύμφη της Ρόδου και σύζυγος του Ρόδιου βασιλέα Οχίμου.
|
Από το αρχαίο Ελληνικό ‘ηγούμαι’ και σημαίνει την αρχηγό |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Την θυγατέρα του οποίου είχε αιχμαλωτίσει ο Πέρσης στρατιωτικός Φαρανδάτης και χρησιμοποιούσε σαν παλλακίδα.
|
Από το αρχαίο Ελληνικό ‘ηγούμαι’ και σημαίνει τον αρχηγό |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Μάλλον απο τα αρχαία Ελλήνικα ήλιος και θάλλω και σημαίνει τον άφθονο, ζωοδόχο ήλιο.
|
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Πατέρας του Επίχαρμου
|
Μάλλον απο τα αρχαία Ελλήνικα ήλιος και θάλλω και σημαίνει τον άφθονο, ζωοδόχο ήλιο.
|
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Γιος του Κέρκαφου και της Κυδίππης, εγγονός του Ήλιου και αδελφός των Καμήρου και Λίνδου, που μαζί τους μοιράστηκε την βασιλεία της Ρόδου.
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Τοπάρχης Ρόδου του σατράπη Τιγράνη
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις ‘Κύπρος’ και ‘θέμις’=νόμος, δίκαιο και σημαίνει αυτόν που εφαρμόζει την Κυπριακή νομοθεσία |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τις αρχαίες Ελληνικές λέξεις ‘Κύπρος’ και ‘θέμις’=νόμος, δίκαιο και σημαίνει αυτήν που εφαρμόζει την Κυπριακή νομοθεσία |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό.
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'πάσι' =όλοι και 'κλέος'=δόξα και σημαίνει την πιο δοξασμένη απ' όλους. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Περιπατητικός φιλόσοφος
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'πάσι' =όλοι και 'κλέος'=δόξα και σημαίνει τον πιο δοξασμένο απ' όλους. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'πέλλα'=γαλατοδόχος, που, δυστυχώς στην ΚΝΕ υιοθετήθηκε η Σλαβικής προέλευσης λέξη καρδάρι ή καρδάρα, ενώ στην Κύπρο η Ελληνικότατη, γαλευτήρι. Οπότε μάλλον σημαίνει την κτηνοτρόφο. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Ιδρυτής Πελλήνης, πατέρας του Υπεράσιου και παππούς των Αστερίου και Αμφίονα.
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη 'πέλλα'=γαλατοδόχος, που, δυστυχώς στην ΚΝΕ υιοθετήθηκε η Σλαβικής προέλευσης λέξη καρδάρι ή καρδάρα. Οπότε μάλλον σημαίνει τον κτηνοτρόφο. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Ρόδιος πατριώτης
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'πολύ' και 'αρά'=ευχή και σημαίνει αυτόν που έχει πολλές ευχές |
|
|
|
Για τεκμαρτή εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ναδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'πολύς' και 'ζήλος' και σημαίναι την εξαιρετικά φιλότιμη και πρόθυμη. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Ιιστορικός που έγραψε τα 'Ροδιακά', έργο που αναφερόταν σην ιστορία της πατρίδας του. Δυστυχώς ελάχιστα αποσπάσμαα διασώθηκαν.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'πολύς' και 'ζήλος' και σημαίναι τον εξαιρετικά φιλότιμο και πρόθυμο. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Αρχαίος Έλληνας Ζωγράφος από την Ρόδο ή από την Καρία της Μικράς Ασλιας, σύγχρονος του Απελλή
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'πρώτος' και 'γένος' |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'πύθω'=σαπίζω και περιγράφει τον σάπιο, και 'κρίσις' και σημαίνει αυτόν που έχει αναδειχθεί από τον Πύθιο Απόλλωνα.
Πύθων ήταν το όνομα του φιδιού που γέννησε η σαπισμένη γη μετά τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα το οποίο σκότωσε ο θεός Απόλλων. στην τοποθεσία που κατάληξε να ονομάζεται Πυθώ. Το δε όνομα περιγράφει αυτούς που κατάγονται από την συγκεκριμένη τοποθεσία των Δελφών. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Γιος του Τιμοχάρη που φιλοτεχνούσε επιγραφές ανδριάντων
|
Από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα 'πύθω'=σαπίζω και περιγράφει τον σάπιο, και 'κρίσις' και σημαίνει αυτόν που έχει αναδειχθεί από τον Πύθιο Απόλλωνα.
Πύθων ήταν το όνομα του φιδιού που γέννησε η σαπισμένη γη μετά τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα το οποίο σκότωσε ο θεός Απόλλων. στην τοποθεσία που κατάληξε να ονομάζεται Πυθώ. Το δε όνομα περιγράφει αυτούς που κατάγονται από την συγκεκριμένη τοποθεσία των Δελφών. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Ρόδιος ιατρός
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'ρόδον' και 'φωνή' και σημαίνει αυτόν που έχει ρόδινη φωνή. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο γυναικείο
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'ρόδον' και 'φωνή' και σημαίνει αυτήν που έχει ρόδινη φωνή |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Ρήτορας
|
Απο τα αρχαία Ελληνικά 'στρατός' και ΄κλέος' και σημαίνει δόξα του στρατού |
|
|
|
Για τεκμαρτη εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'σως' και 'κράτος' και σημαίνει αυτήν που σώζει το κράτος και την εξουσία |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Ιστορικός του 2ου π.Χ. αιώνα από τη Ρόδο.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'σως' και 'κράτος' και σημαίνει αυτόν που σώζει το κράτος και την εξουσία |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από το ρήμα 'τιμάω-τιμώ και...υπό περαιτέρω διερεύνηση |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
|
Από το ρήμα 'τιμάω-τιμώ και...υπό περαιτέρω διερεύνηση
|
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'τιμάω-τιμώ' και 'μάχη' και σημαίνει αυτήν που τιμάται για την μαχητικότητά της. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Ποιητής
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'τιμάω-τιμώ' και 'μάχη' και σημαίνει αυτόν που τιμάται για την μαχητικότητά του. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'τιμώ' και κράτος και σημαίνει αυτήν πουτιμά την εξουσία. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Ρόδιος πολίτης
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'τιμώ' και κράτος και σημαίνει αυτόν που τιμά την εξουσία. |
|
|
|
Για εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'τιμή' και 'κρέουσα' και σημαίνει την έντιμη βασίλισσα. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Ρόδιος ποιητής
|
Από τα αρχαία Ελληνικά 'τιμή' και 'κρέων' και σημαίνει τον έντιμο βασιλιά. |
|
|
|
Για τεκμαρτή εορταστική ημερομηνία πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘τιμή’ και ‘σθένος’ και σημαίνει αυτήν που εκτιμάται για το σθένος της, την αντοχή και δύναμή της. |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
(3ος αιώνας π.Χ.) Γεωγράφος, σπουδαίος χαρτογράφος, ναυτικός συγγραφέας, ναύαρχος Πτολεμαίου καθώς επίσης και θαλασσοπόρος,. Δυστυχώς έχουν χαθεί όλα τα έργα του.
|
Από τα αρχαία Ελληνικά ‘τιμή’ και ‘σθένος’ και σημαίνει αυτόν εκτιμάται για το σθένος του, την αντοχή και δύναμή του |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Ρόδιος ανδριαντοποιός και αρχιτέκτονας.
|
Από την αρχαία Ελληνική λέξη ‘φίλος’ και το πρόσφυμα ‘-ίσκος’ που δηλώνει σμίκρυνση και σημαίνει μικρός φίλος, φιλαράκος, ή γιός αγαπητού φίλου. |
|
|
|
Για ονομαστική εορτή πηγαίνετε στο αντίστοιχο ανδρικό
|
Από το φίλος (φιλώ=αγαπώ) και δώρο και σημαίνει "αυτή που αγαπά να δίνει δώρα" ή "αυτή που αγαπά να λαμβάνει δώρα". |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
|
Ολυμπιονίκης γιος του Καλλιάνακτα όπως και ο αδελφός του Ευκλής.
|
Από το φίλος (φιλώ=αγαπώ) και δώρο και σημαίνει "αυτή που αγαπά να δίνει δώρα" ή "αυτή που αγαπά να λαμβάνει δώρα". |
|
7 Μαρτίου > ©ΤΕΗ – Τεκμαρτή Εορταστική Ημερομηνία για αρχαία Ελληνικά ονόματα Ροδίων και άλλων Δωδεκανήσιων
|
|
Κολοσσός της Ρόδου Χάρης ο Λίνδιος |
|
Αρχαίος Έλληνας Αρχιτέκτονας και Αγαλματοποιός μαθητής του Λυσίππου, που φιλοτέχνησε ένα από τα επτά θαύματα του κόσμου, τον κολοσσό της Ρόδου.
|
Από το ρήμα χαίρω δηλαδή αυτός που χαίρεται.
Χρησιμοποιείται επίσης σαν υποκοριστικό των ονομάτων Αντιχάρης, Δεινοχάρης, Δημοχάρης, Επιχάρης, Θεοχάρης, Θυμαχάρης, Θυμοχάρης, Λαχάρης, Λεωχάρης, Νεοχάρης, Πολυχάρης, Τιμοχάρης, Φιλοχάρης, Χαράλαμπος, Χαρικλής, Χαρίλαος, Χαρίσανδρος, Χαρίσιμος, Χαρίσιος, Χαρίσταυρος, |
|
7 Μαρτίου > Όσιος Λαυρέντιος κτήτορας της Ιεράς Μονής Φανερωμένης στη Σαλαμίνα
|
|
|
Γεννήθηκε στα Μέγαρα της Αττικής, κατά το πρώτον ήμισυ του 17ου μ.Χ. αιώνα, με το κοσμικό όνομα Λάμπρος Κανέλλος. Όταν ενηλικιώθηκε νυμφεύθηκε τη Βασίλω και απέκτησαν δύο γιους τον Ιωάννη και τον Δημήτριο. Ήταν αγρότης αλλά γνώριζε και την τέχνη του οικοδόμου.
Με υπόδειξη της Παναγίας βρήκε εικόνα που ονομάστηκε ‘Φανερωμένη’ διότι ακριβώς φανερώθηκε στον Όσιο. Το ίδιο όνομα έλαβε και η μονή την οποία στην συνέχεια ανοικοδόμησε, το 1682 μ.Χ., στο μεγάλο πεύκο (σημερινό Νέο Πέραμα).
Έγινε μοναχός με το όνομα Λαυρέντιος. Σ’ αυτήν την μονή χρημάτισε Ηγούμενος, συγκεντρώνοντας μοναχούς, διδάσκοντας και δίνοντας το παράδειγμα της κατά Θεόν οσίας βιοτής και κατέστησε την μονή περιώνυμη και σεβάσμια στην εποχή του.
Στην άσκηση και προσευχή έζησε ο όσιος αρκετά χρόνια, κοιμήθηκε το 1707 μ.Χ.. Τον διαδέχτηκε στην Ηγουμενία ο υιός τους Ιωάννης, ο οποίος είχε γίνει μοναχός, με το όνομα Ιωακείμ.
Τέλος να σημειώσουμε ότι μοναχή έγινε και η σύζυγός του Οσίου Λαυρεντίου, η οποία μετονομάσθηκε σε Βασσιανή.
|
Από το λατινικό 'laurus'=δάφνη και σημαίνει δάφνινος και δαφνοστεφανωμένος. |
|
7 Μαρτίου > Άγιοι Αρκάδιος και Νέστορας Επίσκοποι Τριμυθούντος Κύπρου
|
|
|
Άκμασαν κατά τους πρώτους Χριστιανικούς αιώνες. Αγωνίσθηκαν κατά των ειδώλων και βάπτισαν Χριστιανούς πολλούς ειδωλολάτρες και απεβίωσαν ειρηνικά.
|
Από το ρήμα 'αρκέω' που σημαίνει προστατεύω από το κακό. |
|
7 Μαρτίου > Άγιοι Αιμιλιανός ο Ρωμαίος και οι συν αυτώ Ιάκωβος και Μαριανός
|
|
|
Οι Άγιοι Αιμιλιανός ο Ρωμαίος, Ιάκωβος και Μαριανός μαρτύρησαν στη Ρώμη το 259 μ.Χ.
|
Από την Λατινική λέξη aemilius > aemulus, που σημαίνει αντίζηλος, ζηλιάρης και ανταγωνιστής. |
|
|
|
Επί της βασιλείας του αυτοκράτορα Διοκλητιανού (284-305 μ.Χ.) ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Έρμων (300-314 μ.Χ.) απέστειλε στη Σκυθία τον Επίσκοπο Άγιο Εφραίμ και στη Χερσώνα τον Επίσκοπο Άγιο Βασιλέα, με σκοπό την διάδοση του Χριστιανισμού. Ο Άγιος Βασιλέας επειδή κήρυττε τον Χριστό, εκδιώχθηκε από τους ειδωλολάτρες. Όμως και πάλι προσκλήθηκε από τον ηγεμόνα του τόπου και ανέστησε, κατά τον Συναξαριστή, τον υιό του. Από το γενόμενο θαύμα και ο άρχοντας και πλήθος λαού πίστεψαν στον Χριστό και βαπτίσθηκαν. Οι ειδωλολάτρες όμως εξεμάνησαν και τον συνέλαβαν. Τον έδεσαν και τον έσυραν από τα πόδια, και συρόμενος πέθανε.
|
Άνδρας που ασκεί βασιλική εξουσία.
Από το αρχαίο Ελληνικό 'βασιλεύς' που προέρχεται από τις λέξεις 'βάσις' και 'λεώς'=λαός στα Δωρικά και θεωρείτο η βάσις του λαού. |
|
7 Μαρτίου > Άγιοι Εφραίμ, Βασιλεύς, Ευγένιος, Αγαθόδωρος, Ελπιδίος, Καπίτων και Αιθέριος
|
|
|
Επί της βασιλείας του αυτοκράτορα Διοκλητιανού (284-305 μ.Χ.) ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Έρμων (300-314 μ.Χ.) απέστειλε στη Χερσώνα τους Επισκόπους Αγαθόδωρο, Ελπίδιο και Ευγένιο ως κήρυκες του Ευαγγελίου και της πίστεως, αλλά και οι τρεις φονεύθηκαν από τους άπιστους.
|
Από τα ευ και γένος και σημαίνει "αυτός που έχει ευγενική καταγωγή, ευγενικούς τρόπους". |
|
7 Μαρτίου > Άγιοι Εφραίμ, Βασιλεύς, Ευγένιος, Αγαθόδωρος, Ελπιδίος, Καπίτων και Αιθέριος
|
|
|
Επί της βασιλείας του αυτοκράτορα Διοκλητιανού (284-305 μ.Χ.) ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Έρμων (300-314 μ.Χ.) απέστειλε στη Σκυθία τον Επίσκοπο Άγιο Εφραίμ και στη Χερσώνα τον Επίσκοπο Άγιο Βασιλέα, με σκοπό την διάδοση του Χριστιανισμού. Ο Άγιος Βασιλέας επειδή κήρυττε τον Χριστό, εκδιώχθηκε από τους ειδωλολάτρες. Όμως και πάλι προσκλήθηκε από τον ηγεμόνα του τόπου και ανέστησε, κατά τον Συναξαριστή, τον υιό του. Από το γενόμενο θαύμα και ο άρχοντας και πλήθος λαού πίστεψαν στον Χριστό και βαπτίσθηκαν. Οι ειδωλολάτρες όμως εξεμάνησαν και τον συνέλαβαν. Τον έδεσαν και τον έσυραν από τα πόδια, και συρόμενος πέθανε.
Αλλά και ο Άγιος Εφραίμ, ενώ δίδασκε το Ευαγγέλιο, συνελήφθη από τους ειδωλολάτρες και αποκεφαλίσθηκε.
Μετά τον μαρτυρικό θάνατο του Αγίου Βασιλέως απεστάλησαν στη Χερσώνα οι Επίσκοποι Αγαθόδωρος, Ελπίδιος και Ευγένιος ως κήρυκες του Ευαγγελίου και της πίστεως, αλλά και αυτοί φονεύθηκαν από τους άπιστους.
Στην συνέχεια απεστάλη υπό του Πατριάρχη Ιεροσολύμων ο Επίσκοπος Αιθέριος, ο οποίος μόλις είδε τον εθνικό λαό εξαγριωμένο, κατέφυγε στον Μέγα Κωνσταντίνο και ζήτησε την απέλαση των ειδωλολατρών από τη Χερσώνα, πράγμα το οποίο έγινε. Αφού δε ο Άγιος ανήγειρε εκεί ναό, μετέβη στον βασιλέα, για να τον ευχαριστήσει. Όμως κατά την επιστροφή του τον συνέλαβαν και τον έπνιξαν στον ποταμό Δούναβη.
Οι Χριστιανοί της Χερσώνας ζήτησαν τότε από τον Μέγα Κωνσταντίνο να τους στείλει έναν άλλο Αρχιερέα και έτσι στάλθηκε σε αυτούς ο Άγιος Καπίτων. Οι ειδωλολάτρες όμως ζήτησαν από τον Άγιο Καπίτων να τους κάνει ένα θαύμα ώστε να δουν ποια είναι η αληθινή πίστη. Ο Άγιος Καπίτων τότε, αφού φόρεσε τα αρχιερατικά του άμφια, έκανε το σημείο του Σταυρού και μπήκε μέσα σε μια αναμμένη κάμινο. Αφού έμεινε εκεί για αρκετή ώρα, βγήκε αβλαβής και άφλεκτος. Βλέποντας αυτό το θαύμα οι ειδωλολάτρες, βαπτίστηκαν και αυτοί Χριστιανοί.
|
Από το Εβραϊκό ρήμα פרה (παρά) = καρποφορώ και σημαίνει ο θεός με έκανε (πνευματικά) καρπερό. |
|
|
|
Καταγόταν από την πόλη Αμίδα (πόλη του υπό Τουρκική κατοχή Κουρδιστάν και λιμάνι στον ποταμό Τίγρη, σήμερα ονομάζεται Διαρβεκίρ). Στην αρχή υπήρξε κόμης της Αντιόχειας επί αυτοκράτορα Ίουστίνου του Θρακός (518 - 527 μ.Χ.). Από λαϊκός, με υπόδειξη του βασιλιά, ανέβηκε στον Πατριαρχικό Θρόνο της Αντιόχειας το 526 μΧ.
Ανέπτυξε μεγάλη δραστηριότητα σαν Πατριάρχης, προκειμένου να καθαρίσει την επαρχία του από τους Μονοφυσίτες. Όπως δε αναφέρει ο Ιερός Φώτιος στη Μυριόβιβλο, ο Άγιος Εφραίμ συνέγραψε και πολλά συγγράμματα κατ' αυτών. Επίσης, ο Άγιος Εφραίμ, κάποιον Στυλίτη, φανατικό Μονοφυσίτη, που άσκήτευε στην Ιεράπολη, με θαύμα επανέφερε στην ορθή πίστη.
Για 20 χρόνια ποίμανε τον λαό όπως έπρεπε και απεβίωσε ειρηνικά.
|
Από το Εβραϊκό ρήμα פרה (παρά) = καρποφορώ και σημαίνει ο θεός με έκανε (πνευματικά) καρπερό. |
|
7 Μαρτίου > Άγιοι Αιμιλιανός ο Ρωμαίος και οι συν αυτώ Ιάκωβος και Μαριανός
|
|
|
Οι Άγιοι Αιμιλιανός ο Ρωμαίος, Ιάκωβος και Μαριανός μαρτύρησαν στη Ρώμη το 259 μ.Χ.
|
Εξελληνισμένο εβραϊκό όνομα Γιακόβ που σημαίνει φτέρνα. Σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη, όταν γεννήθηκε ο Ιακώβ, κρατούσε την φτέρνα του δίδυμου αδερφού του, Ησαύ, που είχε γεννηθεί πρώτος. Από εδώ ξεκίνησε και το γνωστό θέμα για τα πρωτοτόκια και το πιάτο φακής (Γνωστή η φράση ‘για ένα πιάτο φακής’). |
|
|
|
Ο Άγιος Ιωάννης (John Beverley) γεννήθηκε στη Βόρειο Αγγλία και μαθήτευσε στην περίφημη σχολή του Αυγουστίνου Καντουαρίας. Μετά το πέρας των σπουδών του εκάρη μοναχός στη μονή της Αγίας Χίλντας στο Ουΐντμπυ.
Εξελέγη Επίσκοπος της πόλεως Έξμαμ και διακρίθηκε για την οσιότητα του βίου του. Μετά από λίγο αναγκάστηκε να παραιτηθεί και να αποσυρθεί στην έρημο, προκειμένου να ειρηνεύσει η τοπική Εκκλησία μετά από απαιτήσεις του Επισκόπου της γειτονικής περιοχής, ο οποίος διεκδικούσε την κανονική δικαιοδοσία της επαρχίας του Αγίου.
Ύστερα από λίγο χρόνο ορίσθηκε Αρχιεπίσκοπος Υόρκης, αλλά και πάλι παραιτήθηκε, για να αφιερωθεί στην προσευχή και την άσκηση, τηρώντας με ακρίβεια τα μοναχικά καθήκοντά του.
Ο Όσιος Ιωάννης κοιμήθηκε με ειρήνη το έτος 721 μ.Χ.
|
Εξελληνισμένο Εβραϊκό όνομα από το (יה) ΄για’, ένα από τα Εβραϊκά ονόματα του Θεού και το (חנן), ‘χανάν = δώρο και σημαίνει δώρο του Θεού. Το αντίστοιχο του στα Ελληνικά είναι το Θεόδωρος. |
|
7 Μαρτίου > Άγιοι Αιμιλιανός ο Ρωμαίος και οι συν αυτώ Ιάκωβος και Μαριανός
|
|
|
Οι Άγιοι Αιμιλιανός ο Ρωμαίος, Ιάκωβος και Μαριανός μαρτύρησαν στη Ρώμη το 259 μ.Χ.
|
Θεωρείται ο αρσενικός τύπος του ονόματος Μαρία που είναι το εξελληνισμένο όνομα Marjam που χρησιμοποιήθηκε για να αποδοθεί το Αραμαϊκό όνομα της Παναγίας «Μαργιάμ» που σημαίνει «πικροφέρουσα». Για περισσότερες πληροφορίες πηγαίνετε στο όνομα Μαρία.
Όμως το όνομα αυτό σαν Λατινικό προϋπήρχε της Παναγίας και προέρχεται από το Λατίνο θεό του πολέμου 'Mars' (αντίστοιχος του Θεού Άρη του Ελληνικού Πανθέου) και σημαίνει τον ανδροπρεπή και αποφασιστικό.
Άλλη πιθανή εκδοχή είναι ότι μπορεί να προέρχεται από τη Λατινική λέξη 'mare'=θάλασσα
Η κατάληξη '-ανός' φανερώνει αυτόν που κατάγεται από τον Μάριο.
|
|
7 Μαρτίου > Άγιοι Αρκάδιος και Νέστορας Επίσκοποι Τριμυθούντος Κύπρου
|
|
|
Οι Άγιοι Αρκάδιος και Νέστορας άκμασαν κατά τους πρώτους Χριστιανικούς αιώνες. Αγωνίσθηκαν κατά των ειδώλων και βάπτισαν Χριστιανούς πολλούς ειδωλολάτρες πριν απεβίωσαν ειρηνικά.
|
Από το αρχαίο ελληνικό νέομαι που σημαίνει έρχομαι, επιστρέφω, από το οποίο προέρχεται και η σημερινή λέξη της νέας ελληνικής, νόστος. |
|
7 Μαρτίου > Άγιοι Αρκάδιος και Νέστορας Επίσκοποι Τριμυθούντος Κύπρου
|
|
|
Οι Άγιοι Αρκάδιος και Νέστορας Επίσκοποι Τριμυθούντος Κύπρου άκμασαν κατά τους πρώτους Χριστιανικούς αιώνες. Αγωνίσθηκαν κατά των ειδώλων και βάπτισαν Χριστιανούς πολλούς ειδωλολάτρες πριν αποβιώσουν ειρηνικά.
|
Από το αρχαίο ελληνικό νέομαι που σημαίνει έρχομαι, επιστρέφω, από το οποίο προέρχεται και η σημερινή λέξη της νέας ελληνικής, νόστος. |
|
|
|
Χρίστος Κκέλης και Μιλτιάδης Στυλιανού
Αγωνιστές της ΕΟΚΑ από χωριά της Πάφου, ο μεν 23ετής Χρίστος από την Κισσόνεργα, ο δε 20ετής Μιλτιάδης από την Τάλα.
Έπεσαν μαχόμενοι, για την απελευθέρωση και Ένωση της Κύπρου με την μητέρα πατρίδα Ελλάδα, μετά από ενέδρα που τους έστησαν προδότες, σε συνεργασία με τους Εγγλέζους, σε τοποθεσία μεταξύ των δυο χωριών.
Λόγια της μάνας του Χρίστου:
«Έφυεν που τα αγκάλια μου παιδί συνηθισμένο, τζι' εφέραν μου τον ήρωα ένδοξον τιμημένον.»
Δόξα και τιμή στους ήρωες μας. Κατάρα στους προδότες.
|
Από το μίλτο (ερυθρά βαφή) και σημαίνει "ο αιματώδης, ο ανδρείος, ο κοκκινωπός σαν το χρώμα του αίματος". |
|
|
Ο Όσιος Παύλος ο «απλός» μαζί με τον Μέγα Αντώνιο |
|
Ο Όσιος Παύλος ονομάστηκε «απλός», διότι ήταν αμαθής γεωργός που δεν γνώριζε τίποτα από τις έθιμοτυπίες του κόσμου. Τον στόλιζε όμως άκακο ήθος και ήταν τέλειος αγαθός ισραηλίτης, χωρίς καμμιά πονηριά και δόλο. Μέχρι τα εξήντα του, οι γεωργικές εργασίες ήταν ή κύρια ασχολία του. Αλλά η σύζυγος του ήταν εντελώς διαφορετική. Αυτή έκανε τη δήθεν ευγενή, διότι έζησε κάποτε σαν υπηρέτρια στην πόλη. Κορόιδευε λοιπόν τον Παύλο σαν κουτό και ανόητο, που χάνεται με τους σταυρούς και ξόδευε την ώρα της άνεσης του με προσευχές και ψαλμούς. Μέχρι που έφτασε στο σημείο να προδώσει τη συζυγική της πίστη!
Ο Παύλος, όταν βεβαιώθηκε αυτό, γέμισε από πολλή θλίψη και πίκρα. Στέναξε βαθειά, προσευχήθηκε και αποφάσισε να την αφήσει και να φύγει μακριά. Πήγε δε στην έρημο, κοντά στον Μέγα Αντώνιο.
Στο νέο αυτό στάδιο της ζωής του ο Παύλος, ανέπτυξε εξαίρετες ασκητικές αρετές. Θερμός στην ευσέβεια του, άδολος στην καρδιά του, ταπεινός στα φρονήματα του, πράος στο ήθος του, στολιζόταν από τα ωραιότερα χριστιανικά άνθη και είλκυσε την αγάπη του αγίου Αντωνίου. Ο Θεός μάλιστα, του έδωσε και το χάρισμα να θαυματουργεί, και έτσι θεράπευσε πολλούς δαιμονισμένους.
Κοιμήθηκε σε βαθιά γεράματα στα βάθη της ερήμου και έμεινε σαν το γνησιότερο κάτοπτρο της θείας αγαθότητας.
|
Εξελληνισμένο ρωμαϊκό ψευδώνυμο 'Paulus' =μικρός |
|
|
|
Χρίστος Κκέλης και Μιλτιάδης Στυλιανού
Αγωνιστές της ΕΟΚΑ από χωριά της Πάφου, ο μεν 23ετής Χρίστος από την Κισσόνεργα, ο δε 20ετής Μιλτιάδης από την Τάλα.
Έπεσαν μαχόμενοι, για την απελευθέρωση και Ένωση της Κύπρου με την μητέρα πατρίδα Ελλάδα, μετά από ενέδρα που τους έστησαν προδότες, σε συνεργασία με τους Εγγλέζους, σε τοποθεσία μεταξύ των δυο χωριών.
Λόγια της μάνας του Χρίστου:
«Έφυεν που τα αγκάλια μου παιδί συνηθισμένο, τζι' εφέραν μου τον ήρωα ένδοξον τιμημένον.»
Δόξα και τιμή στους ήρωες μας. Κατάρα στους προδότες.
|
Από το Χριστός με αναβιβασμό του τόνου. Η λέξη χριστός σημαίνει κεχρισμένος, αυτός που φέρει το χρίσμα και αποτελεί την Ελληνική μετάφραση της Εβραϊκής λέξης ‘μασιχα’ (Μεσσίας). Στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο αναφέρεται «ευρήκαμεν τον Μεσσίαν, ό εστίν ερμηνευόμενον τον Χριστόν». |
|
|
|
|
|